Post

Jak zorganizować stanowisko pracy?

Naukowcy od dawna udowodnili, że ludzki mózg jest w stanie jednocześnie utrzymać w polu uwagi nie więcej niż 5 różnych rzeczy jednocześnie. Dlatego tak ważny jest porządek w miejscu pracy

Każdorazowo przed rozpoczęciem pracy znajdź czas, aby usunąć z powierzchni stołu wszystkie przedmioty, z którymi nie pracujesz. Jeśli twoja praca to dokumenty papierowe - zostaw tylko je i wyłącz monitor komputera. W przypadku komputera pozostaw na stole tylko klawiaturę, monitor i mysz. Wszystkie papiery, paragony, segregatory, których używasz, raz dziennie - usuń z pola widzenia. W polu widzenia powinno znajdować się tylko to, z czym aktualnie pracujesz. Wszystko inne po prostu rozprasza twoją uwagę.

Priorytet

Jeśli ciągle nie masz wystarczająco dużo miejsca na pulpicie, zastanów się, jak często używasz tego, co na nim jest? Jak się okazuje, podstawowe uchwyty na kubki na długopisy i spinacze do papieru nie są potrzebne na biurku. W większości przypadków potrzebujesz jednego długopisu. Dokumenty? Jak często przeglądasz te księgi? Niech więc zostaną w szafie. Prosta zasada - to, czego często używasz, niech leży bliżej. To, czego rzadko używasz - niech leży daleko. Jeśli masz dużo folderów z dokumentami, warto pomyśleć o normalnym systemie przechowywania. Nawet jeśli pracujesz w domu, inwestycja w mały regał bardzo szybko się opłaci.

Czytaj również: Urządzenie wielofunkcyjne w firmie - wady i zalety

Pulpit

Nie każde piękne biurko jest wygodne w pracy. Powinno być wystarczająco pojemne, abyś mógł wygodnie usiąść za nim z rozstawionymi łokciami. Powinno mieć wystarczająco dużo miejsca na wszystko z czym pracujesz w dowolnym momencie. Wreszcie biurko powinno mieć szuflady na wszystkie przedmioty, których używasz od czasu do czasu.

We współczesnym świecie o wiele wygodniej jest przechowywać przypomnienia na telefonach i tabletach, niż przyklejać wszystko dookoła kolorowymi pinezkami. Telefon czy laptop umożliwia elektroniczne przechowywanie wszystkiego, od dokumentów po zdjęcia i filmy. Jednocześnie wyszukiwanie według tagów-notatek sprawia, że wszystkie pliki są dostępne w dowolnym momencie.

Wyczyść pulpit komputera

Jak zorganizować efektywne miejsce pracy? Usuń z pulpitu wszelkie skróty, które nie były otwierane w ciągu tygodnia. Stwórz neutralny, jednolity kolor na pulpicie. W chwili, gdy pracujesz, powinieneś był nie tylko zminimalizować, ale zamknąć okna wszystkich powiadomień i sieci społecznościowych.

Co jeszcze?

Odłóż do biurka kieszonkowe przedmioty, takie jak telefon, portfel, zestaw słuchawkowy Bluetooth. Najlepszym miejscem do przechowywania tych przedmiotów jest jedna z szuflad na biurku. Usuń ze stołu niepotrzebne urządzenia elektryczne. Na przykład kabel z komputera, ładowarka. Wszystkie te przedmioty leżące na stole mogą zajmować dużo miejsca i przeszkadzać w pracy. Zapewnij sobie łatwy dostęp do wszystkich dokumentów i materiałów. Nie wstając z krzesła, powinieneś być w stanie chwycić dowolny przedmiot ze stołu lub szuflady. Organizacja wygodnego środowiska pracy to jeden z kluczy do sukcesu. Zeskanuj ważne dokumenty i zapisz je w formacie PDF na swoim komputerze. Często zdarza się, że ważne dokumenty mogą się zgubić.

Okresowo czyść biurko. Jeśli używasz mokrych chusteczek do wycierania miejsca pracy, upewnij się, że zawsze masz pod ręką kilka chusteczek. Wyczyść także komputer, monitor, klawiaturę i mysz, ponieważ są to miejsca, w których mogą gromadzić się zarazki. Utwórz notatnik. W ciągu dnia otrzymujesz wiele telefonów, z których uzyskujesz wiele niezbędnych informacji. Nie da się zapamiętać wszystkiego, dlatego najlepiej robić notatki w zeszycie. Zapisz tam numery telefonów, nazwiska, plany. Po zakończeniu dnia pracy posprzątaj miejsce pracy. Następnego dnia rano będziesz zadowolony z powrotu do czystego miejsca pracy.